1.     ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1.  РІП'ЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ  КАЛУСЬКОЇ  МІСЬКОЇ  РАДИ  ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ є правонаступником Ріп`янської загальноосвітньої школи I-III ступенів Калуської районної ради Івано-Франківської області, комунальним закладом Калуської міської територіальної громади.

 1.2. Повне найменування закладу освіти: РІП’ЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ  РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.

      Скорочене найменування закладу освіти: РІП’ЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ.

1.3. Юридична адреса закладу загальної середньої освіти:

вул. Шевченка 97

с. Ріп'янка

Калуський  район

Івано-Франківська область, 77354

електронна адреса: ripjanka@ukr.net

ідентифікаційний код  20565187

1.4. Засновником  РІП’ЯНСЬКОГО ЛІЦЕЮ  КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ  РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ є Калуська міська рада Івано-Франківської області (далі – ЗАСНОВНИК): ЄДРПОУ 33578261.

     Уповноваженим органом є Управління освіти Калуської міської ради Івано- Франківської області (далі – УПОВНОВАЖЕНИЙ ОРГАН).

1.5. РІП’ЯНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ  КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ  РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – ЗАКЛАД) є юридичною  особою, неприбутковою установою, має  самостійний  баланс,  печатку, штамп, рахунки в Державній казначейській службі України, банках, самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

1.6. У ЗАКЛАДІ функціонують такі структурні підрозділи:

      - початкова школа;

      - гімназія;

      - ліцей;

      - філія, яка діє на підставі положення, затвердженого ЗАКЛАДОМ.

1.7. Основним видом діяльності ЗАКЛАДУ є освітня діяльність у сфері повної загальної середньої освіти.

1.8. ЗАКЛАД забезпечує здобуття початкової, базової та профільної середньої освіти відповідно до ліцензії (ліцензій).

1.9. ЗАКЛАД може створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою, заочною, дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи  для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

1.10. ЗАКЛАД може організовувати такі форми здобуття освіти як екстернат та педагогічний патронаж.

1.11. Зміни до Статуту розробляються керівником ЗАКЛАДУ та затверджуються Калуською міською радою Івано-Франківської області.

1.12.  Дошкільні групи та класи початкової школи, гімназії, ліцею формуються  згідно  з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до ЗАКЛАДУ.

1.13. Головною метою діяльності ЗАКЛАДУ є:

-       забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти та реалізації права громадян на здобуття початкової, базової, профільної середньої освіти;

-       створення єдиного освітнього простору та умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця їх проживання;

-       раціонального і ефективного використання наявних ресурсів суб’єктів округу, їх модернізації.

1.14. Головним завданням ЗАКЛАДУ є:

-       виховання громадянина України;

-       забезпечення реалізації права громадянина на початкову, базову та профільну середню освіту;

-       формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

-       виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка   здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;

-       виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав   і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

-       забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановленню рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;

-       реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти;

-       створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;

-       формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості;

-       реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

-       виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів та націй;

-       виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів.

1.15. ЗАКЛАД:

-       керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів», Бюджетним кодексом України, Кодексом законів про працю України, іншими нормативно-правовими актами, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;

-       задовольняє потреби громадян відповідної території в здобутті повної загальної середньої освіти;

-       забезпечує єдність навчання і виховання;

-       формує власну стратегію розвитку та планує свою діяльність;

-       формує освітню (освітні) програму (програми);

-       створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;

-       забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

-       охороняє життя і здоров'я учнів, педагогічних та інших працівників;

-       формує в учнів засади здорового способу життя, гігієнічні навички;

-       забезпечує добір і розстановку кадрів;

-       встановлює відповідно до законодавства України прямі зв'язки з навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;

-       додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;

-       видає документи про освіту встановленого зразка;

-       здійснює інші повноваження відповідно до власного Статуту.

1.16. Принципами освітньої діяльності ЗАКЛАДУ є:

-       людиноцентризм;

-       верховенство права;

-       забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

-       забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;

-       розвиток інклюзивного освітнього середовища з урахуванням доступності і наближеності до місця проживання осіб з особливими освітніми потребами;

-       забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;

-       науковий характер освіти;

-       різноманітність освіти;

-       цілісність і наступність системи освіти;

-       прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;

-       відповідальність і підзвітність перед суспільством;

-       інтеграція з ринком праці;

-       нерозривний зв’язок  із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;

-       свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, інших суб’єктів освітньої діяльності;

-       академічна доброчесність;

-       академічна свобода;

-       фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія ЗАКЛАДУ у межах, визначених законом;

-       гуманізм;

-       демократизм;

-       єдність навчання, виховання та розвитку;

-       виховання патріотизму, поваги до   культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;

-       формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;

-       формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

-       формування громадянської культури та культури демократії;

-       формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

-       невтручання політичних партій у освітній процес;

-       невтручання релігійних організацій у освітній процес;

-       різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;

-       державно-громадське управління;

-       державно-громадське партнерство;

-       сприяння навчанню впродовж життя;

-       інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;

-       нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;

-       доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою.

1.17. Освіта в ЗАКЛАДІ будується за принципом рівних можливостей для всіх.

                        1.18. Мовою освітнього процесу в ЗАКЛАДІ є державна мова.

1.19. Автономія ЗАКДАДУ визначається його правом:

-         брати участь в установленому порядку у моніторингу якості освіти;

-         проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;

-         самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

-         самостійно формувати освітню програму;

-         на основі освітньої програми розробляти навчальний план, у тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

-         планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку ЗАКЛАДУ;

-         спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

-         використовувати різні форми морального  та матеріального стимулювання і заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному чинним законодавством;

-         розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

-         отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;

-         залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

-         розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);

-         впроваджувати експериментальні програми;

-         самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

-         встановлювати власну символіку та атрибути;

-         користуватись пільгами, передбаченими державою;

-         брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів, у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

-         здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

1.20. ЗАКЛАД є неприбутковою організацією  і не має на меті розподілу отриманих доходів для ЗАСНОВНИКА, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб.

1.21. У ЗАКЛАДІ створюються та функціонують соціально-психологічна служба, методичні об’єднання вчителів та інші методичні угрупування, перелік яких визначається на початку навчального року наказом директора ЗАКЛАДУ.

1.22. Медичне обслуговування здобувачів освіти здійснюється медичним працівником, який входить до штату ЗАКЛАДУ або штату закладів охорони здоров’я згідно законодавства.

1.23. Взаємовідносини ЗАКЛАДУ з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.24. ЗАКЛАД зобов’язаний:

-         реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

-         здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;

-         задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування ЗАКЛАДУ, у здобутті початкової, базової, повної загальної середньої освіти; профільної середньої освіти;

-         за потреби створювати інклюзивні групи, організовувати навчання для осіб з особливими освітніми потребами;

-         забезпечувати єдність навчання та виховання;

-         створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;

-         проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному законодавством;

-         забезпечувати відповідність рівня профільної, повної, базової середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

-         охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників ЗАКЛАДУ;

-         додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

-         забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;

-         здійснювати інші повноваження, делеговані  ЗАСНОВНИКОМ або УПОВНОВАЖЕНИМ ОРГАНОМ.

 

2.     ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

2.1. ЗАКЛАД  планує свою роботу самостійно, відповідно до стратегії розвитку та річного плану. Плани роботи схвалюються на педагогічній раді та затверджуються керівником ЗАКЛАДУ.

2.2. Освітній процес у ЗАКЛАДІ організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розроблених та затверджених відповідно до порядку, визначеного Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та спеціальними законами.

2.3. Освітня програма схвалюється педагогічною радою ЗАКЛАДУ та затверджується її керівником. На основі освітньої програми ЗАКЛАД  складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

2.4. ЗАКЛАД забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

2.5. ЗАКЛАД  працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОН України, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до Державних стандартів, вікових особливостей та природних здібностей дітей.

2.6. ЗАКЛАД   обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» та цього Статуту з урахуванням специфіки, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.

2.7. ЗАКЛАД  здійснює освітній процес за денною формою навчання.

      Наповнюваність класів ЗАКЛАДУ не може становити менше 5 учнів та перевищувати 30 учнів.

2.8. Освітній процес у ЗАКЛАДІ може здійснюватися за груповою, індивідуальною, дистанційною, екстернатною, сімейною (домашньою) формами навчання, за потреби організовується інклюзивне навчання або педагогічний патронаж.

2.9. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у ЗАКЛАДІ здійснюється відповідно до порядку, встановленого МОН України.

2.10. ЗАКЛАД створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами. Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами здійснюється за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

2.11. Зарахування здобувачів освіти до початкової школи здійснюється без проведення конкурсу відповідно до території обслуговування. Здобувачі освіти, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до ЗАКЛАДУ за наявністю вільних місць у відповідному класі.

2.12. Зарахування учнів до ЗАКЛАДУ проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу) згідно законодавства.

2.13. Відрахування та переведення учнів ЗАКЛАДУ здійснюється згідно чинного законодавства.

2.14. До першого класу зараховуються, як правило, діти з 6 (шести) років.

      Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

2.15. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до ЗАКЛАДУ відповідно до законодавства України.

2.16. У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття  освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до ЗАКЛАДУ заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.

2.17. У разі вибуття здобувача освіти на постійне місце проживання за межі України до іншого закладу освіти для здобуття базової середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до ЗАКЛАДУ заяву про вибуття та копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном ( для здобувачів освіти, які не досягли повноліття).

2.18. Навчальний рік у ЗАКЛАДІ розпочинається у День знань – 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, то навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день.

2.19. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою ЗАКЛАДУ у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.

2.20. Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше 30-ти календарних днів. Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів і має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.

2.21. Тривалість уроків у ЗАКЛАДІ становить: у 1-х класах – 35 хвилин, у 2-4-х класах – 40 хвилин, у 5-9-х класах – 45 хвилин. ЗАКЛАД може обирати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із ЗАСНОВНИКОМ або УПОВНОВАЖЕНИМ ОРГАНОМ і територіальними установами Держпродспоживслужби України.

2.22. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великих перерв (після другого та третього уроку) – по 20 хвилин.

2.23. ЗАКЛАД забезпечує реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії учня згідно законодавства. Розклад уроків складається відповідно до навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором ЗАКЛАДУ.

2.24. Режим роботи ЗАКЛАДУ визначається на основі відповідних нормативно-правових актів.

2.25. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти. Домашні завдання здобувачам освіти перших класів не задаються.

2.26. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у ЗАКЛАДІ проводяться індивідуальні, групові, факультативні, курси за вибором та позакласні заняття і заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.27. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

2.28. Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи ЗАКЛАДУ, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх заміняють.

2.29. Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання.

2.30. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання.

2.31. Оцінювання рівня досягнень учнів здійснюється вербально та за 12-ти бальною системою відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, визначених МОН України та ЗАКЛАДОМ.

2.32. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

2.33. Результати навчання учнів на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка  може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством.

2.34. Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності ЗАКЛАДУ та/або якості освіти.

2.35. Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

2.36. В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.

2.37. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують такі документи про освіту:

-         свідоцтво про початкову освіту;

-         свідоцтво про базову середню освіту;

-         свідоцтво про повну загальну середню освіту.

2.38. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють, класним керівником.

2.39. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються різні форми морального і матеріального заохочення.

2.40. Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, ІІІ, ІV етапів Всеукраїнських предметних конкурсів, олімпіад, змагань, можуть нагороджуватись похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» або похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» у порядку, визначеному Міністерством освіти та науки України.

2.41. Свідоцтва про повну загальну середню освіту, свідоцтва про базову загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

2.42. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу. Його цілі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції, законах та інших нормативно-правових актах України.

2.43. Виховання здобувачів освіти у ЗАКЛАДІ здійснюється під час проведення уроків, занять, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

2.44. У  ЗАКЛАДІ  забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

2.45. Примусове залучення учнів (вихованців) ЗАКЛАДУ до вступу в будь-які об'єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.

2.46. Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).

2.47. Освітня діяльність у ЗАКЛАДІ проводиться на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.

 

3.  УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

3.1. Учасниками освітнього процесу у ЗАКЛАДІ  є:

-         учні (вихованці);

-         керівники;

-         педагогічні працівники, бібліотекар;

-         інші працівники ліцею;

-         батьки учнів або особи, які їх заміняють;

-         асистенти учнів (у разі їх допуску відповідно до вимог ч.7 ст.26 Закону «Про повну загальну середню освіту»).

3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

3.3. Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі здійснюється за погодженням із керівником ЗАКЛАДУ.

3.4. Здобувачі освіти мають право на:

-         навчання впродовж життя та академічну мобільність;

-         індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ним освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

-         якісні освітні послуги;

-         справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

-         відзначення успіхів у своїй діяльності;

-         свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

-         безпечні та нешкідливі умови навчання;

-         повагу до людської гідності;

-         захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства і експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

-         користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою ЗАКЛАДУ та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

-         доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

-         особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні ЗАКЛАДОМ;

-         інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;

-         участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

-         отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

-         перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.

3.5. Здобувачі освіти зобов'язані:

-         виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись академічної доброчесності та досягати результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

-         бережливо ставитись до державного, громадського та особистого майна;

-         поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

-         відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих;

-         дотримуватися вимог Статуту,  правил внутрішнього розпорядку ЗАКЛАДУ, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

-         повідомляти керівництво ЗАКЛАДУ про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

      Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

3.6. Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

3.7. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства та Порядку виявлення та встановлення фактів академічної доброчесності.

3.8. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки в закладах загальної середньої освіти, вільно володіє державною мовою.

3.9. Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру, яка організовується відповідно до наказу директора.

3.10. Педагогічні працівники, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.

3.11. До педагогічної діяльності у ЗАКЛАДІ не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

3.12. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників ЗАКЛАДУ, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

3.13. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором ЗАКЛАДУ.

      Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки або посадового окладу лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

      Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

3.14. Директор ЗАКЛАДУ призначає класних керівників, завідувачів навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.

3.15. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.

3.16. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) ЗАКЛАДУ, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність ЗАКЛАДУ, здійснюється лише за їх згодою.

3.17. Педагогічні працівники ЗАКЛАДУ підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН України. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.

3.18. Педагогічні працівники мають право  на:

-         академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

-         педагогічну ініціативу;

-         розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

-         користування інфраструктурою ЗАКЛАДУ в установленому порядку;

-         підвищення кваліфікації, перепідготовку;

-         вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

-         доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

-         відзначення успіхів у своїй професійній діяльності, справедливе та об’єктивне оцінювання її;

-         захист професійної честі та гідності;

-         індивідуальну освітню діяльність за межами ЗАКЛАДУ;

-         творчу відпустку строком до одного року (не більше одного разу на 10 років) із зарахуванням до стажу роботи;

-         безпечні і нешкідливі умови праці;

-         подовжену оплачувану відпустку;

-         участь у громадському самоврядуванні ЗАКЛАДУ;

-         участь у роботі колегіальних органів управління ЗАКЛАДУ;

-         захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

-         сертифікацію виключно на добровільних засадах, яка зараховується як проходження атестації;

3.19. Педагогічні працівники зобов’язані:

-         постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

-         виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;

-         забезпечувати єдність навчання, виховання та розвиток учнів, а також дотримуватися у своїй  педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності ЗАКЛАДУ;

-         використовувати державну мову в освітньому процесі;

-         брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднань, нарадах, зборах;

-         виконувати накази і розпорядження директора ЗАКЛАДУ;

-         вести відповідну документацію;

-         сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового  способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

-         дотримуватися академічної доброчесності і забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;

-         дотримуватися педагогічної етики, принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;

-         поважати гідність, права, свободи і законні інтереси усіх учасників освітнього процесу;

-         настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-         формувати в учнів усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

-         виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природнього середовища України;

-         формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними  групами;

-         захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території ЗАКЛАДУ алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

-         володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;

-         додержуватися Статуту та правил внутрішнього розпорядку ЗАКЛАДУ, виконувати свої посадові обов’язки;

-         повідомляти керівництво ЗАКЛАДУ про факти булінгу (цькування) стосовно учнів, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);

-         щорічно підвищувати кваліфікацію відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»;

-         атестуватися, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

3.20. Робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.

3.21. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків на виконання робіт, не передбачених трудовим договором, без згоди педагогічного працівника не допускається. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, не може бути підставою для його звільнення з посади, крім випадків, встановлених законодавством.

3.22. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку ЗАКЛАДУ, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

3.23. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу, регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку ЗАКЛАДУ.

3.24. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:

-         захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

-         звертатися до ЗАКЛАДУ, органів управління освітою з питаннями освітнього процесу;

-         обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

-         брати участь у громадському самоврядуванні ЗАКЛАДУ, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування у ЗАКЛАДІ;

-         завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у ЗАКЛАДІ та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

-         брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

-         отримувати інформацію про діяльність ЗАКЛАДУ, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у ЗАКЛАДІ та його освітньої діяльності;

-         подавати керівництву ЗАКЛАДОМ або ЗАСНОВНИКУ заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно своєї дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

-         вимагати повного та неупередженого  розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

-         бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей за попереднім погодженням з директором.

3.25. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття учнями повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

-         виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

-         сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню нею передбачених результатів навчання;

-         поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

-         дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового  способу життя;

-         формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

-         настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-         формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати її суверенітет і територіальну цілісність;

-         виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

-         дотримуватися Статуту, правил внутрішнього розпорядку, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

-         сприяти керівництву ЗАКЛАДУ у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

-         виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) у ЗАКЛАДІ;

-         забезпечити дитину учнівською формою та навчальним приладдям відповідно до чинних вимог;

-         відшкодовувати збитки, завдані їхніми дітьми.

3.26. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, ЗАКЛАД  може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

3.27. За невиконання батьками учнів своїх обов'язків, порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

 

4. ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ

ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

 

4.1. ЗАКЛАД створює умови для досягнення учнями результатів навчання та виконання Державних стандартів початкової, базової і профільної загальної середньої освіти.

4.2. Процедура досягнення учнями результатів навчання, передбачених у відповідному Державному стандарті загальної середньої освіти, визначається освітньою программою ЗАКЛАДУ.

4.3. Для забезпечення досягнення особами з особливими освітніми потребами результатів навчання, передбачених у відповідному Державному стандарті загальної середньої освіти, до штату ЗАКЛАДУ вводиться посада асистента вчителя та інші посади, необхідні для роботи з такими особами.

4.4. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом проведення державної підсумкової атестації. Поточне та підсумкове оцінювання знань учнів та вибір їх форм, змісту та способу здійснює ЗАКЛАД.

4.5. Система забезпечення якості освіти у ЗАКЛАДІ може включати:

-         стратегію та процедури забезпечення якості освіти;

-         систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

-         оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання діяльності учнів;

-         оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;

-         оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників;

-         забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи учнів;

-         забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління;

-         створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

-         інші процедури та заходи, що визначаються законами або документами ЗАКЛАДУ.

4.6. ЗАКЛАД підлягає інституційному аудиту у плановому порядку не більше одного разу на 10 років.

4.7. Учасники освітнього процесу ЗАКЛАДУ зобов’язані дотримуватись академічної доброчесності.

4.8. Директор та інші педагогічні працівники ЗАКЛАДУ забезпечують дотримання принципів академічної доброчесності відповідно до своєї компетенції.

4.9. Порушеннями академічної доброчесності у ЗАКЛАДІ є академічний плагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання, що визначені Законами України "Про освіту", а також такі форми обману, як:

-         надання педагогічними працівниками та іншими особами допомоги учням під час проходження ними підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, не передбаченої умовами та/або процедурами їх проходження;

-         використання учнями під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів;

-         проходження процедури оцінювання результатів навчання одними особами замість інших осіб;

-         необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників під час атестації чи сертифікації.

4.10. Педагогічні працівники, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності:

-         не можуть бути залучені до проведення процедур та заходів забезпечення і підвищення якості освіти, учнівських олімпіад та інших змагань;

-         не можуть бути допущені до позачергової атестації, що має на меті підвищення кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання;

-         не можуть отримувати будь які види заохочення (премії, інші заохочувальні виплати, нагороди тощо) протягом одного року;

-         можуть бути позбавлені педагогічного звання.

4.11. Факт порушення академічної доброчесності враховується під  час:

-         вирішення питання про притягнення педагогічного працівника до дисциплінарної відповідальності;

-         конкурсного відбору на посаду директора ЗАКЛАДУ.

4.12. За порушення академічної доброчесності до учня може бути застосовано такі види академічної відповідальності:

-         зауваження;

-         повторне проходження підсумкового оцінювання;

-         повторне проходження державної підсумкової атестації;

-         повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

-         позбавлення отриманих із порушеннями академічної доброчесності академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах.

4.13. Рішення про встановлення факту порушення педагогічним працівником академічної доброчесності та визначення виду академічної відповідальності приймає педагогічна рада за участю працівника та/або його законного представника.

4.14. Рішення про академічну відповідальність учнів приймає педагогічний працівник, який виявив порушення академічної доброчесності, або педагогічна рада ЗАКЛАДУ відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.

4.15. Рішення про позбавлення учня академічної стипендії, призових місць на учнівських            змаганнях,  турнірах,   олімпіадах, конкурсах, отриманих із порушеннями академічної доброчесності, приймає орган (посадова особа), який їх надав (присвоїв) у порядку, визначеному законодавством.

4.16. Види академічної відповідальності, що можуть бути застосовані до учнів та педагогічних працівників, повинні бути співмірними із вчиненими порушеннями. За одне порушення може бути застосовано лише один із видів академічної відповідальності.

4.17. Рішення про притягнення до академічної відповідальності може бути оскаржене у порядку, визначеному положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти ЗАКЛАДУ.

4.18. ЗАКЛАД має право ініціювати акредитацію освітньої (освітніх) програми (програм) відповідно до законодавства.

 

 

5. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

 

5.1. Управління ЗАКЛАДОМ здійснюють:

-         ЗАСНОВНИК  або УПОВНОВАЖЕНИЙ ОРГАН;

-         директор ЗАКЛАДУ;

-         педагогічна рада;

-         загальні збори;

-         піклувальна рада;

-         інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

5.2. Трудові відносини в системі загальної середньої освіти регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами.

5.3. ЗАСНОВНИК  ЗАКЛАДУ або УПОВНОВАЖЕНИЙ ОРГАН:

-         затверджує Статут ЗАКЛАДУ (його нову редакцію);

-         затверджує положення про конкурс на посаду директора ЗАКЛАДУ та склад конкурсної комісії;

-         приймає рішення про проведення конкурсу на посаду директора ЗАКЛАДУ;

-         затверджує за поданням ЗАКЛАДУ стратегію його розвитку;

-         фінансує виконання стратегії розвитку ЗАКЛАДУ, у тому числі здійснення ним інноваційної діяльності;

-         утворює та ліквідує структурні підрозділи у ЗАКЛАДІ;

-         здійснює контроль за використанням ЗАКЛАДОМ публічних коштів;

-         здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

-         затверджує кошторис ЗАКЛАДУ, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;

-         реалізує інші права ЗАКЛАДУ, передбачені законодавством;

-         забезпечує утримання та розвиток ЗАКЛАДУ, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо; дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень; можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації ЗАКЛАДУ, оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації" та "Про відкритість використання публічних коштів".

5.4. ЗАСНОВНИК або УПОВНОВАЖЕНИЙ ОРГАН не може делегувати керівникам, педагогічним чи піклувальним радам, органам громадського самоврядування ЗАКЛАДУ власні повноваження, визначені цим статутом, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

5.5. Керівництво ЗАКЛАДОМ здійснює директор, повноваження якого   визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Статутом та трудовим договором.

  5.6. Директор призначається та звільняється з посади міським головою. Призначення на посаду здійснюється за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти.

5.7. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.

5.8. Директор має право:

-         діяти від імені ЗАКЛАДУ без довіреності та представляти його у відносинах з іншими особами;

-         підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності ЗАКЛАДУ;

-         приймати рішення щодо діяльності ЗАКЛАДУ в межах повноважень, визначених законодавством та контрактом, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном ЗАКЛАДУ та його коштами;

-         призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників, визначати  їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші  питання пов’язані з трудовими відносинами відповідно до вимог законодавства;

-         визначати режим роботи ЗАКЛАДУ;

-         ініціювати перед ЗАСНОВНИКОМ або УПОВНОВАЖЕНИМ ОРГАНОМ питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

-         видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;

-         укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

-         звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації ЗАКЛАДУ;

-         приймати рішення з інших питань діяльності ЗАКЛАДУ.

5.9. Директор ЗАКЛАДУ зобов’язаний:

-         виконувати закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати і контролювати їх виконання працівниками ЗАКЛАДУ, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

-         планувати та організовувати діяльність ЗАКЛАДУ;

-         розробляти проект кошторису та подавати його ЗАСНОВНИКУ або УПОВНОВАЖЕНОМУ ОРГАНУ на затвердження;

-         надавати щороку ЗАСНОВНИКУ пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

-         організовувати фінансово-господарську діяльність ЗАКЛАДУ в межах затвердженого кошторису;

-         забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку ЗАКЛАДУ;

-         затверджувати правила внутрішнього розпорядку ЗАКЛАДУ;

-         затверджувати посадові інструкції працівників ЗАКЛАДУ;

-         організовувати освітній процесс, замовлення та видачу документів про освіту;

-         затверджувати освітню (освітні) програму (програми) ЗАКЛАДУ відповідно до законодавства;

-         створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

-         затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЗАКЛАДІ, забезпечити її створення та функціонування;

-         забезпечувати розроблення, затвердження, виконання індивідуальної програми розвитку учня та проводити моніторинг її виконання;

-         контролювати виконання педагогічними працівниками та здобувачами освіти освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

-         забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

-         створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

-         сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

-         створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю ЗАКЛАДУ;

-         сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в ЗАКЛАДІ;

-         формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників ЗАКЛАДУ;

-         створювати у ЗАКЛАДІ безпечне освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу (цькування), забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

-         організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

-         забезпечувати відкритість і прозорість діяльності ЗАКЛАДУ, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;

-         здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

-         організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;

-         звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку ЗАКЛАДУ;

-         виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, ЗАСНОВНИКОМ, установчими документами ЗАКЛАДУ, колективним договором, контрактом;

-         протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.

5.10. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління ЗАКЛАДУ.

5.11. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є директор.

5.12. Педагогічна рада ЗАКЛАДУ:

-         схвалює стратегію розвитку ЗАКЛАДУ та річний план роботи;

-         схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;

-         схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

-         приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

-         приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

-         розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

-         приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза ЗАКЛАДОМ, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

-         приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

-         може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності ЗАКЛАДУ;

-         розглядає інші питання, віднесені законом та/або Статутом ЗАКЛАДУ  до її повноважень.

5.13. Засідання педагогічної ради є правомірним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

5.14. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами директора та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у ЗАКЛАДІ.

5.15. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування є загальні збори (конференція) колективу ЗАКЛАДУ, що скликаються не менше одного разу на рік.

5.16. Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

-         працівників ЗАКЛАДУ – зборами трудового колективу;

-         від учнів 5-11 класів – класними зборами;

-         батьків, представників громадськості (класними батьківськими зборами).

 5.17. Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів (не менше 10 від кожної категорії). Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів від кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

5.18. Право скликати збори (конференцію) мають учасники освітнього процесу (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор ЗАКЛАДУ, ЗАСНОВНИК.

5.19. Загальні збори (конференція) ЗАКЛАДУ:

-         заслуховують звіт директора;

-         розглядають та схвалюють проект колективного договору;

-         затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;

-         визначають порядок обрання, чисельність,                        склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;

-         розглядають питання освітньої, методичної тафінансово-господарської діяльності;

-         затверджують основні напрямки вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрямки діяльності;

-         приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників.

5.20. Піклувальна рада ЗАКЛАДУ може бути утворена за рішенням ЗАСНОВНИКА або УПОВНОВАЖЕНОГО ОРГАНУ на визначений ним строк.

5.21. Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку ЗАКЛАДУ, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії ЗАКЛАДУ з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.

5.22. Піклувальна рада:

-         аналізує та оцінює діяльність ЗАКЛАДУ і його директора;

-         розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку ЗАКЛАДУ та аналізує стан їх виконання;

-         сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;

-         проводить моніторинг виконання кошторису ЗАКЛАДУ і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду директором;

-         має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту ЗАКЛАДУ;

-         може вносити ЗАСНОВНИКУ подання про заохочення директора або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;

-         здійснює інші повноваження, визначені установчими документами ЗАКЛАДУ.

5.23. Склад піклувальної ради формується ЗАСНОВНИКОМ або УПОВНОВАЖЕНИМ ОРГАНОМ з урахуванням пропозицій органів управління ЗАКЛАДУ, органів громадського самоврядування ЗАКЛАДУ, депутатів Калуської міської ради.

5.24. До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники ЗАКЛАДУ, для якого вона утворюється.

5.25. Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомірним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним. Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.

5.26. Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління ЗАКЛАДОМ з правом дорадчого голосу.

5.27. Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого ЗАСНОВНИКОМ.

5.28. У ЗАКЛАДІ можуть функціонувати методична рада, методичні об’єднання, творчі (динамічні) групи тощо, що охоплюють спеціалістів певного професійного спрямування.

5.29. Учнівське самоврядування здійснюється учнями через органи учнівського самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо. Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні. Органи учнівського самоврядування можуть діяти на рівні класу, структурного підрозділу, ЗАКЛАДУ та утворюються за ініціативою учнів. Інші учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати і втручатися в діяльність органів учнівського самоврядування.

5.30. Учнівське самоврядування керується законодавством, правилами внутрішнього розпорядку, положенням про учнівське самоврядування ЗАКЛАДУ та має право:

-         брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

-         проводити за погодженням з директором організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед директором;

-         брати участь у заходах із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

-         захищати права та інтереси учнів;

-         вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні

плану роботи ЗАКЛАДУ, змісту освітніх і навчальних програм;

-         на невідкладний прийом директором з питань захисту честі, гідності та/або прав учнів;

-         через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

5.31. Діяльність органів учнівського самоврядування не повинна призводити  до порушення законодавства, Статуту, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.

 

6.  ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ

ЗАКЛАДУ

 

6.1. ЗАКЛАД  формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює на своєму веб-сайті таку інформацію та документи:

-         Статут ЗАКЛАДУ;

-         ліцензії на провадження освітньої діяльності;

-         сертифікати про акредитацію освітніх програм;

-         структура та органи управління ЗАКЛАДОМ;

-         кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

-         освітні програми, що реалізуються у ЗАКЛАДІ, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

-         територія обслуговування, закріплена за ЗАКЛАДОМ;

-         фактична кількість осіб, які навчаються у ЗАКЛАДІ;

-         мову освітнього процесу;

-         наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

-         матеріально-технічне забезпечення ЗАКЛАДУ (згідно з ліцензійними умовами);

-         результати моніторингу якості освіти;

-         річний звіт про діяльність ЗАКЛАДУ;

-         правила прийому до ЗАКЛАДУ;

-         умови доступності ЗАКЛАДУ для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

-         перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

-         правила поведінки учнів у ЗАКЛАДІ;

-         план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню);

-         порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування);

-         порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у ЗАКЛАДІ та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

-         інша інформація, що оприлюднюється за рішенням ЗАКЛАДУ або на вимогу законодавства.

6.2. ЗАКЛАД  зобов’язаний оприлюднювати на веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.

6.3. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до    категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законодавством.

6.4. Перелік додаткової інформації, обов’язкової для оприлюднення ЗАКЛАДОМ  може визначатися спеціальними законами.

 

7.  МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

7.1. Фінансово-господарська діяльність ЗАКЛАДУ здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів.

7.2. Фінансова автономія ЗАКЛАДУ в частині використання бюджетних коштів передбачає самостійне здійснення витрат у межах затверджених кошторисами обсягів, зокрема на:

-         формування структури ЗАКЛАДУ та його штатного розпису;

-         оплату праці працівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;

-         оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд ЗАКЛАДУ;

-         оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;

-         укладення відповідно до законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності ЗАКЛАДУ.

7.3. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази фінансуються за рахунок коштів засновника та інших джерел фінансування.

7.4. ЗАКЛАД може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України або ЗАСНОВНИК.

7.5. Учні та їх батьки можуть отримувати в ЗАКЛАДІ платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

7.6. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку визначається директором відповідно до законодавства. За рішенням директора бухгалтерський облік може здійснюватися ЗАКЛАДОМ самостійно або через централізовану бухгалтерію.

7.7. Фінансово-господарська діяльність здійснюється на основі кошторису ЗАКЛАДУ.

7.8. Джерелами фінансування ЗАКЛАДУ  відповідно до законодавства є:

-         державний бюджет;

-         місцевий бюджет;

-         плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів;

-         доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;

-         гранти вітчизняних і міжнародних організацій;

-         добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;

-         інші джерела, не заборонені законодавством.

7.9. Фінансування освітньої діяльності з державного бюджету може здійснюватися шляхом надання освітніх субвенцій.

7.10. Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані ЗАКЛАДОМ  за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевого бюджету. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену Статутом.

7.11. Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять до ЗАКЛАДУ  у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком.

7.12. Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна ЗАКЛАДУ, використовуються виключно на зміцнення матеріально-технічної бази.

7.13. Доходи (прибутки) ЗАКЛАДУ використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначеним цим Статутом.

7.14. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини між ЗАСНОВНИКОМ, ЗАКЛАДОМ, працівниками (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску та інших відрахувань), членами органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

7.15. У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні асигнування ЗАКЛАДУ  не зменшуються.

7.16. ЗАКЛАД  самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої Статутом, укладеними договорами.

7.17. ЗАКЛАД  має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

7.18. Кошти ЗАКЛАДУ зберігаються на його рахунках у Державній казначейській службі України і знаходяться у повному його розпорядженні. Невикористані за звітний період кошти вилученню не підлягають за умови виконання закладом розрахункових показників його розвитку, якщо інше не передбачено законодавством.

7.19. Штатний розпис ЗАКЛАДУ затверджується директором на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти за погодженням з УПОВНОВАЖЕНИМ ОРГАНОМ.

7.20. За наявності додаткових коштів на фінансування ЗАКЛАДУ можливе збільшення фонду заробітної плати для індивідуального преміювання працівників.

7.21. За наявності фінансових можливостей (асигнувань) ЗАСНОВНИКА додатково можуть виділятися бюджетні кошти для поділу класів на групи з окремих предметів, факультативи, консультації, індивідуальне, інклюзивне навчання та для організації позакласної (гуртки, лекції, курси тощо), методичної, науково-експериментальної роботи.

7.22. Для забезпечення ефективного управління освітнім процесом і проведення науково-методичної роботи (за наявності бюджетних та додаткових коштів) можуть бути введені додаткові посади за погодженням з органом місцевого самоврядування.

7.23. Матеріально-технічна база ЗАКЛАДУ включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно ЗАКЛАДУ перебуває у комунальній власності Калуської міської територіальної громади і закріплено за ним на правах оперативного управління.

7.24. ЗАКЛАД, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

7.25. Вимоги до матеріально-технічної бази ЗАКЛАДУ визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.

7.26. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна ЗАКЛАДУ  проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані ЗАКЛАДУ внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до законодавства.

 

8.  МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

 

8.1. ЗАКЛАД має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

8.2. ЗАКЛАД, педагогічні працівники і здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.

 

9.  КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

9.1. Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю ЗАКЛАДУ здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

9.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю ЗАКЛАДУ здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну у загальну середню освіту».

      Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит ЗАКЛАДУ  відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

9.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю ЗАКЛАДУ є інституційний аудит, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

9.4. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою  ЗАСНОВНИКА, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради ЗАКЛАДУ у випадках, передбачених чинним законодавством.

9.5. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю ЗАКЛАДУ здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

9.6. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах ЗАКЛАДУ,  ЗАСНОВНИКА та органу, що здійснював інституційний аудит.

9.7. ЗАКЛАД, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

9.8. ЗАСНОВНИК або УПОВНОВАЖЕНИЙ ОРГАН:

-         здійснює контроль за дотриманням установчих документів ЗАКЛАДУ;

-         здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю ЗАКЛАДУ;

-         здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

 

10.  УТВОРЕННЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКЛАДУ

 

10.1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) ЗАКЛАДУ приймає його ЗАСНОВНИК. ЗАКЛАД  створюється відповідно до ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти.

10.2. У разі реорганізації чи ліквідації ЗАКЛАДУ ЗАСНОВНИК зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

10.3. Ліквідація ЗАКЛАДУ проводиться ліквідаційною комісією, призначеною  ЗАСНОВНИКОМ, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

10.4. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління ЗАКЛАДОМ.

10.5. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно ЗАКЛАДУ, виявляє його дебіторів і кредиторів, розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його ЗАСНОВНИКУ.

10.6. У випадку реорганізації права та зобов’язання ЗАКЛАДУ переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів загальної середньої освіти.

 

 

 

 

 

Директор                          Андрій Луговий

 

І. Загальні положення

1.      Це Положення укладене відповідно до частини третьої статті 13 Закону України «Про освіту», наказу МОН України № 1568 від 06 грудня 2017 року «Про затвердження Типового положення про філію закладу освіти» та визначає основні засади функціонування філії початкової школи в селі Яворівка Ріп’янського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області.

2.      Філія початкової школи закладу освіти – територіально відокремлений структурний підрозділ Ріп'янського ліцею, що не має статусу юридичної особи і діє на підставі цього положення.

3. Філія забезпечує здобуття початкової освіти здобувачами, які проживають на території села Яворівка та може мати у своїй структурі групу короткотривалого перебування для підготовки дітей п'ятирічного віку до навчання у школі

4. Філія у своїй діяльності керується чинним законодавством, у тому числі цим Положенням. Вона створюється з метою формування єдиного освітнього простору, забезпечення рівного доступу осіб до здобуття якісної освіти і раціонального та ефективного використання наявних ресурсів закладу освіти.

5. Створює, змінює тип, ліквідовує та реорганізовує філію закладу освіти Калуська міська рада, яка являється засновником.

 

ІІ. Організація освітнього процесу

1.      Права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами, цим Положенням, Статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.

2.      Освітній процес у філії організовується у формі здобуття початкової освіти з урахуванням особливостей освітньої діяльності закладу освіти та здійснюється відповідно до освітньої програми закладу освіти.

3. Структуру навчального року та режим роботи філії затверджує директор закладу освіти.

4. Учні (вихованці), які здобувають освіту у філії, є учнями (вихованцями) Ріп'янського ліцею. Зарахування, переведення та відрахування таких учнів (вихованців) здійснюються згідно з наказом директора закладу освіти.

5. Випускники філії є випускниками початкової школи Ріп'янського ліцею. Їм на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації видаються свідоцтва про початкову освіту закладом освіти.

6. Створення у філії з’єднаних класів (класів-комплектів) початкової школи здійснюється відповідно до Положення про з’єднаний клас (клас-комплект) початкової школи у філії закладу освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 05 серпня 2016 року № 944, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 26 серпня 2016 року за № 1187/29317.

7. У філії може створюватися та діяти група подовженого дня.

 

III.   Управління філією

1.      Штатний розпис філії є складовою штатного розпису закладу освіти, що розробляється і затверджується директором закладу освіти на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22 грудня 2010 року за №1308/18603 зі змінами від 01.02.2018р. № 90 (далі - Типові штатні нормативи).

2.      Філію очолює завідувач, за наявності у філії менше 20 учнів відповідно до Типових штатних нормативів директор закладу освіти виконання обов’язків завідувача філії покладає на одного з учителів.

3.      Завідувач філії, педагогічні та інші працівники філії є працівниками закладу освіти.

4.      Директор закладу освіти визначає обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес у філії.

Педагогічні працівники закладу освіти можуть мати педагогічне навантаження в основному навчальному закладі освіти та філії.

5.      Педагогічні працівники філії є членами педагогічної ради  закладу освіти та беруть участь у її засіданнях.

6.      Методична робота у філії є складовою методичної роботи закладу освіти.

7.      Рішення педагогічної ради, загальних зборів (конференції) колективу закладу освіти є обов’язковими для виконання філією.

8.  У філії можуть створюватися органи громадського самоврядування філії.

 

IV.  Фінансування та матеріально-технічна база філії

1.      Порядок фінансування та матеріально-технічного забезпечення філії визначається Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами України.

2.      Фінансування філії здійснюється відповідно до єдиного кошторису закладу освіти його засновником або уповноваженим ним органом.

3.      Філія може залучати додаткові джерела фінансування, не заборонені законодавством.

4.      Філія може забезпечувати надання платних освітніх та інших послуг, перелік  яких визначає педагогічна рада закладу освіти відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної та комунальної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 796.

5.      Майно закладу освіти перебуває у користуванні філії на правах повного господарського відання або оперативного управління.

6.      Заклад освіти та його філія можуть спільно використовувати наявне майно, у тому числі транспортні засоби, шкільні автобуси, спортивне обладнання тощо.